Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-18, 13:29   #50
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verdens enkleste strikkeprosjekt?

Et det flere garnbutikker i nærheten? De fleste pleier å være veldig trivelige, og hjelpsomme mot nybegynnere. Prøv et annet sted.

Og strikkekafe, kan det være noe slikt i traktene?

Høres ut som sitteunderlag kan være et bra sted å begynne.
Da trenger du tykt ullgarn, det må være 100 % ren ull (ikke superwash, for det tover ikke. Og ikke hvitt, det tover dårligere visstnok). De har slikt garn på både NILLE og Europris. Rundpinne str 6 feks, det har de også på NILLE og Europris.

Legg opp 80 masker, strikk frem og tilbake til du synes det er høyt nok. Regn ca 4-5 garnnøster. Sitteunderlaget krymper ca til 2/3 størrelse.
Jeg tover i tørketrommel, for da kan jeg følge med og kikke hvert 5. minutt på størrelsen. Bløter bare strikketøyet godt i vann først, og vrir ut det meste før det går i tromla. De første 15-20 minuttene lar jeg tromla gå uten å sjekke. Det holder ofte med 30 min totalt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat