Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 15:57   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg har måttet tenke vel og lenge, for jeg synes ikke jeg er en superflink forelder. Ikke i "klassisk" forstand, i alle fall.

Men jeg tror i alle fall at jeg har lyktes i det som er viktigst for meg, nemlig at barna mine skal føle seg trygge i sitt eget hjem. Og med "trygg" mener jeg at de skal føle at hjemmet er deres like mye som det er mitt og mannen min sitt. Og at de skal få lov til å være seg selv der. Akkurat som Knausgård beskriver i Min Kamp, at han vet han har lykkes når barna ikke bryr seg om at han kommer hjem. De ser ikke opp en gang, bare holder ufortrødent på med sitt. Siden jeg er oppvokst i et hjem hvor jeg alltid gikk på nåler pga. stefaren min, har dette vært det aller, aller viktigste for meg.

Jeg tror også jeg er ganske god på å støtte barna mine i de valgene de tar. Slik at de vet at dersom jeg virkelig er i mot noe, så er det ikke "den evindelige kritikken fra mor", som mange andre barn og unge kanskje føler.

Mannen min er en flinkere forelder enn meg. Han er superflink til å stille opp og være tålmodig når ungene vil dele interessene sine med han. Som nå når han sitter time på time og lytter til prog rock som femtenåringen vil han skal høre på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat