Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-08, 01:22   #282
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Madam Mim, jeg ville gått for 2 vogner!
Den perfekte vognen finnes nemlig ikke.
Har du plass? Det er flott å kunne velge etter behov/vær/aktivitet:

1) Simo Kombi
2) Bugaboo Cameleon evt. OTH sportsvogn.

Bugaboo-bagen er romslig og dyp, men ikke så lun som Simo-bagen.
Bagen ligger også lavere enn på Simo-vogna.

Vi har altså 3 vogner . Alle til sitt bruk.

Vi elsker:
Simo-vogna fordi den er så robust og lun! En skikkelig fin vintervogn, god på vinterføre og vogna kan fint brukes til barnet er 3 år. Sittedelen kan vendes mot deg og fra deg. Veldig koselig å ha lillegutt mot meg til han var godt over 1 år. Og i handlekurven under vogna får du plass til 4 fulle handleposer! Minus: Vogna veier 17 kg.

Buggisen fordi den er så lett å trille, lett å løfte på og barnet kan være vendt mot meg så lenge det/jeg vil. God plass til Kaiser skinnposen (og Voksi), i både bag og sittedel. Babyen kan ligge i bagen til 8-9 mnd.
Vogna veier 9 kg. Ikke så mye plass i handlekurven. Skumhjulene (2008-mod) er veldig gode! Syns teleskopstyret også er fint å ha høyt, fordi da triller man med rak rygg og skuldrene litt tilbaketrukket.

OTH fordi kjøreegenskapene er flotte, vogna er lett å slå sammen og ta ut/inn av bilen. 3-åringen begynner å bli bittelitt for lang nå, men han sov i den senest idag men bruker den sjelden nå. Vogna veier 9 kg (tror jeg).
Jeg er ikke fornøyd med OTH-bagen til min august-baby. Syns den var for lite lun om vinteren, og altfor grunn. Så bagen ble solgt da vesla var 4 mnd. Det endte med at vi nesten ikke brukte OTH-bagen, kun når jeg skulle på kjøpesenteret og hive vogna i bilen.
Ellers er OTH-en fantastisk, bare synd barnet ikke kan vendes mot deg i sportsvogndelen! Syns derfor vogna passer best fra 1-årsalder.
Plass til et par handleposer i handlekurven under vogna. Max 5 kg.

Jeg nyter småbarnstiden ekstra godt med godt trilleutstyr, og jeg bruker vognene mye. Er man i tvil fordi vogna man ønsker seg er et stort økonomisk inngrep, husk at den kan selges brukt til god pris!

Men skal du bare ha 1 vogn, og den må være lett (+ de andre egenskapene du etterlyste), ville jeg valgt Bugaboo Cameleon.


Simo kombi og OTH her

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat