Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-18, 15:45   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er du mest fornøyd med på kjøkkenet?

Gratulerer med nytt hus!

Jeg har aldri fått pusset opp noe kjøkken selv, men kjøpte en leilighet med perfekt kjøkken for et par år siden. Det har ALT, virkelig mer enn jeg selv ville drømt om å finne på hvis jeg hadde pusset opp selv.

Jeg elsker særlig øyen fordi den har utrolig mye plass og er perfekt å lage mat ved. Den inneholder masser av skuffer, to oppvaskmaskiner (tenkte det var unødvendig, men elsker det), diger nedfelt vask (perfekt), komfyr samt teppanyaki-plate (som jeg ikke bruker). Øyen har tykk benkeplate i et slags steinmateriale (usikker på hva det er) som henger litt ut over skuffer etc. på den ene siden. Dette er en perfekt samlingsplass for enkle hverdagsmåltider eller et glass med gjester før maten. Skuffene i øyen er også veldig bra tilpasset bruken, bl.a. plass til alle panner og gryter under komfyr og også en stor krydderskuff rett ved komfyren samt skuff til stekespader, tresleiver, visper og sånt akkurat der man trenger det. Det er også stikkontakter på selve øyen, et must siden det er der jeg faktisk lager maten og trenger mixer etc.

I tillegg til øyen har vi en hel vegg med skap fra gulv til topp samt en vegg med skuffer nede, benkeplate og overskap til taket. Selv om man må ha gardintrapp for å nå opp til de øverste (høyt under taket hos oss), er det likevel perfekt med full utnyttelse av lagringsplassen. I skapveggen er to fulle kjøleskap integrert (herlig med all plassen) samt stekeovn, dampovn (brukes mest til oppvarming, så egentlig ikke nødvendig for oss) og to skuffer til å varme tallerkner (har aldri prøvd disse, jeg bruker dem til oppbevaring). Kunne tenkt meg et vinskap i stedet for noen av skapene, men i og med at vi har de to store kjøleskapene, lagrer vi heller hvitvin/bobler der og rødvin i et vanlig skap.

En annen ting jeg liker er at det er brukt ulike materialer i innredningen. Benkeplaten er i sort stein, fronter på skap er hvite, men hyller og skuffer og bakgrunn er sort. Det er også et delvis åpent skap som har en stålfront som kan trekkes ned. Synes at sånn variasjon i materialer gjør det mer spennende enn om alt er i en farge.

Lykke til med valg og oppussing.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat