Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-18, 17:14   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.240
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgfrihet til videregående skoler

Kretsbasert opptak løser da ikke flere problemer enn de skaper, så lenge det er forskjell på tilbud og populasjon. Jeg gikk på den eneste allmennfaglig videregådende i mitt nærområde, og siden jeg kom inn der, hadde jeg ikke mulighet for å søke om plass i Bergen. De som ikke kom inn, kunne velge blant dem de kom inn på i byen. Det var skrekkelig urettferdig, synes jeg. Og det var selvsagt med på å forsterke nivåforskjeller mellom skolene.

Man kan gjerne ha som krav at 50 % skal være fra skolekretsen, men hva skal være kriteriet for å rangere inntaket, om ikke karakterer?

Og det er allerede et kjempeproblem at folk flytter fra dårlige barneskoler. Hvorfor i all verden skal det stoppe med videregående?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat