Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-08, 22:08   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe barneforsikring?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi har forsikring for barnet, mest på grunn av

*dersom han blir ufør før han blir voksen, så kommer det godt med de ekstra millionene. Uførepensjon for unge voksne er ikke spesielt mye altså.

*Dersom han blir alvorlig syk så får vi tilskudd for hver dag som vi må være på sykehus.

Vi har altså ikke forsikring pga helsetilbudet, det er mer enn godt nok som det er, men støtteordningene for foreldre med alvorlige syke barn er etter mitt skjønn langt i fra bra nok til at jeg velger vekk forsikring, og jeg har sett mange familier slite økonomisk på grunn av det.

Men om noen har gode argumenter mot dette, så vil jeg gjerne høre, for jeg er langtfra noen ekspert på det.

dette synes jeg hørtes ut som fornuftige grunner, selv om jeg ikke har vektet dem høyt nok til at vi velger å ha forsikring. Men hvis noen greier å overbevise meg om at jeg tar feil, så gjør jeg gjerne en ny vurdering.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat