Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-16, 13:53   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns du om alkoholservering på idrettsarrangement?

Jeg synes selvsagt det hadde vært hyggelig, for meg selv, å kose meg med en øl på fotballkamp. Det er alltid godt med øl. Men jeg er ikke sikker på om jeg ville tatt med ungene på et sted hvor det fantes øldrikkende fotballfans. Det er nok dessverre slik, uansett hvordan man snur og vender på det, at man ikke kan sammenligne direkte fotball- eller ishockeykamper med for eksempel teater eller restauranter, når det gjelder alkohol og oppførsel. Selvsagt kunne man jo ønsket seg at man heller kunne ha forbud mot fotballfans på fotballkamper, og kun tillate høykulturelle hipstere med kontinentale drikkevaner og null sportsinteresse, men jeg tror det blir vanskeligere. Dessverre kan vi heller ikke sammenligne oss med andre land i verden når det gjelder sammenhengen mellom alkoholservering og fyll, og konkludere med at "det går jo bra der".

Men hvis man klarte å være streng nok med oppførsel og skjenking av synlig berusede personer, og den jevne fotballtilhenger hadde klart seg med å "kose seg med en pils i sommervarmen", så hadde det sikkert vært greit. Jeg er skeptisk, men man kan jo alltids håpe.

Personlig er jeg ikke veldig sterkt for eller imot, hyggelig for meg om det var lov, overhodet ikke noe stort savn uten. Men hvis det viste seg at tilgangen på alkohol førte til større problemer med tribunefyll (noe som ikke ville være en direkte overraskende sammenheng) hadde jeg vegret meg for å ta med ungene. Og det hadde jo vært litt kjipt for ungene da. Særlig for han ene, som elsker den slags.

Men jeg skjønner ikke helt at behovet skal være så stort for å innføre det der det ikke eksisterer i dag. Så jeg er også litt der at jeg lurer på hvorfor det er så om å gjøre. De to timene fotballkampen varer liksom ... kan ikke folk bare gå og ta seg en øl etterpå? Man får da alltids nok øl.

(På Lerkendal er det alkoholservering ja, men ikke under kampen)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-04-16 kl 15:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat