Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-17, 09:22   #43
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre fylker og kommuner

Jeg er i utgangspunktet positiv til færre kommuner, det er så mange småkommuner som sliter med alt fra økonomi, rekruttering, tjenesteyting osv at jeg ser for meg dette vil bli bedre i større kommuner der man kan samarbeide på en annen måte enn med dagens kommunegrenser.
Det jeg er svært skeptisk til er dette med færre regioner (jeg er i utgangspunktet skeptisk til dagens fylkeskommunenivå og hadde håpet at dette leddet skulle bli fjernet etterhvert).
Jeg har ikke satt meg inn i særlig annet enn forslaget om å slå sammen nordland, troms og finnmark til en, kanskje to regioner, og det forslaget er jeg mildt sagt himmelfallen over.
Jeg tror ikke de som har foreslått dette har satt seg inn i avstandene i nord og tenker på at nærhet til et miljø er en suksessfaktor i beslutningsøyemed. Jeg ser for meg hvordan det skulle være at det satt et gjeng i Sannessjøen og besluttet viktige ting for Kautokeino.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat