Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-18, 10:30   #14
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Troms + Finnmark = ikke sant

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes det mest problematiske er den runddansen vi er blitt vant med her i landet, ETTER at demokratiske prosesser er lovlig gjennomført. Det virker som om det bare er å protestere seg bort fra stortingsvedtak og kommuneflertall, og taperne kan holde på i det UENDELIGE for å få snudd en avgjørelse. Et sted må liksom Stortinget ligge, og det blir for dumt å hele tiden snakke om Ring 3 og at politikere i Oslo ikke VET hva FOLKET vil. Stortinget er jo valgt inn fra hele landet, og det må jo være en forutsetning at stortingsvalgte faktisk er representanter for fylket de er valgt fra.

Hvis ikke Stortingsvedtak betyr noe, mener jeg vi har et demokratisk problem.

Nå er det definitivt et spørsmål om lovlighet rundt prosessen, (joa, jeg vet også at departementet frikjenner seg selv). Jeg mener det er et demokratisk problem at krav til sammenslåingsprosesser ikke nødvendigvis er fulgt. Det blir ikke riktig av at tilhengerne presser gjennom et vedtak hvor forventede prosesser ikke er fulgt. Det er f.eks. ikke gjort lønnsomhetsanalyser i forkant.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat