Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-08, 20:58   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krigshelter eller lovbrytere?

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Filmen er flott og den gir sikkert er noen lunde rett bilde av Max Manus og resten av Oslo-gjengen som bedrev det som urbanisten Erling Fossen omtaler som "vellykkede guttestreker".

Alle historikere har vel omtalt kronikken til Erling Fossen som bare vas?

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Neida, vi er ikke såret i nord. Tviler på at de er såret i sør heller, eller i vest, i midten, eller andre steder. Det bare handler om at vi trenger flere stemmer enn de som utelukkende er konsentrert rundt hovedstaden.

Jeg synes det er bra at noen stemmer kommer frem. Gjerne flere også. Jeg tror nok at vi som er nordfra må innse at en fjerdedel av Norges befolkning bor i Oslo og at derfor mye blir sentrert rundt Oslo. Jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det at folk fra andre plasser (nord, sør, midt på eller vestfra) klager og syter hver gang noe blir plassert i Oslo. Når det er sagt er vel "Ni liv" en film om krigen og nordfra, så all historien har de vel ikke tatt?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat