Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-10, 12:56   #40
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I et sånt tilfelle kan man jo også spørre:
1. Hvis det er sånn at hun faktisk ikke kan jobbe i det yrket, hvordan greier hun da å jobbe i det yrket likevel?
2. Hvorfor tenker ikke voksne folk litt selv også? Jeg er enig i at det er sløvt av NAV å la folk gå i årevis på attføring uten tiltak (men det har jeg vel ikke hørt om, regelen er vel at man må legge frem en veldig detaljert plan for hva man skal drive med). Men hvis det ikke skjer noe og man gjerne vil ha utdanning/ny jobb er det ingen som har sagt at det er forbudt å finne noe selv.

Nå kjenner ikke jeg denne personen og saken, men når folk går i årevis og ønsker seg ut av en situasjon synes jeg det er merkelig at man ikke tar saken i egne hender.

1. Godt spørsmål. Hun var jo tydeligvis ikke så syk at hun ikke klarte å jobbe i yrket.
2. Poenget var at hun ikke ønsket å ta saken i egene hender. NAV var hennes arbeidsgiver og hun hadde en fast stabil inntekt hver måned. Å søke på andre jobber var helt utenkelig (og heller ikke noe krav). Så flyttet hun til byen og oppdaget at det var mye fristende å bruke penger på - og begynte å jobbe igjen.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat