Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-13, 13:59   #16
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Klassikerlesesirkel] Victoria – diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg klarte liksom aldri å fange at det var en ordentlig kjærlighet det heller, ikke en sånn vakker og poetisk kjærlighet i allefall. Mer tanken på 'forbuden frukt' eller noe sånt, med spenning og fascinasjon.

Ikke jeg heller. Jeg kunne ikke lese noe sted verken på eller mellom linjene hva det var med Victoria som utløste slike store følelser hos Johannes. Mens i filmen har de fått fram den gjensidige kjærligheten på en helt annen måte. Og kanskje også i for stor grad, dersom poenget til Hamsun kanskje var at det ikke egentlig var ekte kjærlighet, mer en dyrking av forelskelsen, som Tinetoff nevner, eller spenningsaspektet med forbuden frukt?

I alle tilfeller grep filmen meg på en måte som boka overhodet ikke gjorde - og selv om jeg tenker meg godt om, så har vel det aldri skjedd før, tror jeg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat