Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-17, 21:06   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utstyr for telting

*Telt, soveposer og liggeunderlag ja, og et kokeapparat (gass- eller spritbrenner),

*Kasserollesett og røreredskap,

*Tallerkener, kopper og bestikk, det finnes fine tursett som kan komprimeres og veier lite.

*En god tollekniv/spikkekniv.

*GOD ryggsekk, både til voksne og barn, hvis det er planer om å gå og bære det et stykke.

*Myggspray og solkrem, antibac, litt oppvaskmiddel i en liten flaske,

*Dopapir, plastposer (til å ha søppel i, blant annet) og fyrstikker,

*Førstehjelpsaker,

*Lommelykt (selv om det ikke er særlig mørkt på sommernatta er det greit, f.eks for å lete etter ting i sekken, men mobilen duger også, hvis det er strøm på den).

Når du skal ha med mat, husk også på smør til å steke i, og salt/krydder (typisk meg å glemme dette). Pass på at dere har tilgang på vann der dere skal være, så dere slipper å bære med det eller gå langt for å hente. En liten innsjø eller bekk går fint, vann kan kokes, og smak av "natur" kan kamufleres med saft.

Jeg kan ikke gi råd om steder hvor dere skal telte, jeg er ikke kjent rundt Oslo. Sikkert mange fine steder i marka. Jeg har ellers en bekjent som ofte tar med ungene og overnatter under åpen himmel i diverse utsiktstårn i Oslomarka. Det ser veldig fint ut, og spennende for ungene.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-05-17 kl 21:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat