Tråd: Goldendoodle
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-17, 00:02   #40
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Goldendoodle

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det finnes jo veldig mye gjennomtenkt og samvittighetsfull rasevl også. Det er ikke slik at all raseavl er uforsvarlig og alle rasehunder er syke. Det er heller ikke sånn at blandingshunder er friskere enn rasehunder.

Jeg har en rase som er kjent for å være veldig frisk og rask, som lever lenge og som er røytefri og allergivennlig. Jeg betalte 16500 for en valp av premierte foreldre i april i PR , hvor vi kjenner linjene mange, mange generasjoner tilbake.

Jeg tenker ikke først og fremst på sykdom, men på framavlede defekter. Som kort nese, store øyne, lange rygger, lave hofter, absurd pels. En så enkelt ting som hengeører.
Det finnes noen få sunne raser. Men det er jammen ikke mange.
Jeg har en av verstingene selv, så det handler ikke om å sitte på noen høy hest. Men jeg ser jo hva rasestandarden gjør med livet hans

Vi har også en blanding som har rasedefekter (tann problemer, typisk for små raser som ikke har plass til alle tennene) så det er slett ingen garanti.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat