Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-07, 23:40   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mark Haddon, diskusjonstråd

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg trodde i hvert fall ikke noe på at han skulle være frisk. "Nå bestemmer jeg meg bare for å ikke være gal lenger", liksom? Men hva fant du som tyder på at Haddon heller ikke mente at vi skulle tro det?

Det er mulig jeg overtolker, men reaksjonen hans på det han leser om de siamesiske tvillingene – på siste side i boken – ligner veldig på reaksjonene han har hatt tidligere i boken på ekle, motbydelige eller vanskelige ting, like før han har et anfall. Særlig synes jeg setningen "The kitchen floor tilted very slightly." var talende.

Nå står det jo i aller siste avsnitt at "It was time to stop all this nonsense.", og det var det som først fikk meg til å tro at Haddon mente at George plutselig var blitt frisk, og det var en høyst irritende slutt, men da jeg leste slutten andre gang, kom jeg frem til at det selvsagt er George som sier at det er på tide å slutte med tullet, og det at George tror at han skal "slutte" er selvsagt ikke noe garanti for noe som helst.

Personlig tror jeg at George er på full fart inn i et nytt anfall. Jeg ser for meg at det kommer bardus på han allerede på neste side, hvis det altså hadde vært noen neste side i boken.

Men som sagt, det er mulig jeg overtolker nå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat