Tråd: Leie bil
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-19, 15:17   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Leie bil

Jeg har aldri leid bil før, og tenker å leie på island. Holder med en liten bil, og skal kun kjøre vanlige veier. Vet at jeg bør gå gjennom bilen utvendig ved henting, slik at evt skader osv blir dokumentert før jeg kjører den.

Hvor lønner det seg å bestille bil enkelt i forkant (jeg antar det lønner seg fremfor å gjøre det i ankomstterminalen?)

Jeg ser på Norwegian sine sider at følgende står på flere biler (når man trykker på linken de har til leiebiler):

Sitat:

Egenandel
Bilen har en egenandel på EUR 1560.0 (inkl. mva), samt en egenandel ved tyveri på EUR 1260.0 (inkl. mva). Sørg for at du har egenandelsbeløpet tilgjengelig på kortet når du henter bilen.

og

Sitat:

Egenandel
Bilen har en egenandel på ISK 195000.0 (inkl. mva), samt en egenandel ved tyveri på ISK 195000.0 (inkl. mva). Sørg for at du har egenandelsbeløpet tilgjengelig på kortet når du henter bilen.

Hva betyr dette? Beløpet er jo ca 15.000 kr.
Gjelder det ved kollisjon/tap av bil, eller uansett??

Bør man tegne en viss type forsikring i tillegg til de som er standard?

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 04-09-19 kl 15:27.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat