Vis enkelt innlegg
Gammel 25-07-22, 13:52   #64
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Jeg mener det var helt sentralt for hvordan pandemien ble håndtert i Norge at både media og opposisjonspolitikere la vekk vaktbikkje-rollen og på den måten bidro til å dempe polarisering, konflikt og aggresjon, særlig den første tiden. Konsekvensene for de demokratiske prosessene og tilliten til myndighetene i for eksempel USA, hvor politikere og media valgte den motsatte strategien, var enorme, og vil fortsette å være det i lang tid framover.

Jeg synes norske medier i hovedsak balanserte lydighet og kritikk veldig godt gjennom pandemien, ved at de framsto som et relativt samstemt talerør for myndighetene i de kritiske fasene, og bidro med et økende antall kritiske saker etter hvert som kunnskap og erfaring vokste.

Innlegget du lenker til, him, er tydelig konspiratorisk i sin retorikk, og jeg synes det blir et sidespor å diskutere hva som er redaktøransvaret ved å trykke et slikg spekulativt innlegg, når det presenteres i tråden som at innholdet er relevant og ikke som et mediacase for å diskutere redaktøransvar. Jeg synes også det er utidig å antyde at pøblis og andre har et ansvar for å sende klage til avisen for å korrigere påstander som du bringer inn i diskusjonen her. De argumenterer med deg, ikke med Subjekt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat