Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-24, 07:46   #11
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommune vil kun motta flyktninger fra Ukraina

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror det vel så mye handler om at alle forventer at de er her midlertidig. De oppfattes som nordmenn som dro til Sverige under krigen, sånne som vil dra hjem så fort det lar seg gjøre. Det er mye mindre forpliktelse å ta i mot og bosette noen som snart drar igjen, som ikke skal bli gammel her.

Jeg tror ikke rasisme er grunnen.

Jeg tror ikke det handler om at de forventes å være her midlertidig, det har vi jo etter hvert ganske mye erfaring med, at færre reiser hjem når det blir fred enn man opprinnelig antok, min spådom er at det vil gjelde ukrainerne også. Barna slår rot, lærer språket, går på skolen, foreldrene får jobb osv.

Det er den borgerlige koalisjonen i Drammen, med Høyre som største parti, som har blitt enige om å kun ta imot ukrainere, saken skal opp i kommunestyret i dag.

All animals are equal ...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat