Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-20, 08:50   #8
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er lov å innrette seg med i naturen?

Jeg ville blitt med dem og sjekket om de faktisk hadde funnet en plass godt unna stier og bebyggelse. Så vile jeg hatt en skikkelig gjennomgang av hvordan de tenker håndtere søppel, og at de forstår dette med ingen inngrep i naturen. Søppel i form av papir, plasker, plastikk er det vanligste, og i mine øyne verste, problemet med slike "bosetninger". Hvis du føler deg trygg på at de vil behandle naturen med respekt, ville jeg gått videre og snakket om respekt for andre som bruker skogen, og allemannsretten. Vi har en lang tradisjon i Norge på å bruke naturen, utmark, på en ok måte uavhengig av eier. Det er også et behov å komme ut, og at de har et behov for å være sammen utenfor foreldresonen er forståelig.

Sjekk gjerne ut boka om de hemmelige hyttene, https://www.tv2.no/v/1381270/, de diskuterer litt rundt dette fra 5:27.

Nå vet jeg dine ikke skulle bygge hytte, men det kan være interessant likevel.

Så - jeg vil ikke oppfordre til ulovligheter, men jeg synes det er stor forskjell mellom å sette opp et nesten usynlig ly med materiell funnet i skogen, og å ta med inn en tilhenger med Terrasse fliser fra Biltema. Jeg er også litt bekymret for om vi vingeklipper ungdommene våre, og tar fra dem muligheten til å utforske og lære.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat