Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-20, 15:11   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulemper ved hund?

Det er mange fordeler med å ha hund, men det er ulemper også, og det er jo smart å tenke godt gjennom slik dere gjør nå. Noen erfaringer fra meg:

Det kan bli dyrere enn du tror, selv om du velger en frisk valp fra en seriøs oppdretter. VI var uheldige og fikk en med mange plager. Jeg regnet raskt på det for litt siden, den koster oss i snitt nesten 3000 kr per måned. Noen ganger kommer det store utgifter på en gang, dette selv om man har forsikring, så man bør ha økonimisk ryggrad til ekstra utgifter.

Ellers så blir man ganske bundet. Vi tenkte før vi kjøpte- vi er nesten aldri i utlandet, vi reiser stort sett til steder der man kan ha med hund osv. Dette stemmer jo, men så kom muligheten (og forsvant igjen med koronaen forsåvidt) til den store USA-turen (den ene i livet, vi er forsiktig med flying), og det er ikke bare-bare å skaffe hundevakt til en hund som har mye plager og brått kan bli syk på en sånn måte at det blir styr for de som passer. Nå i sommer ble han ganske dårlig akkurat den uka vi skulle dratt. Jeg vet ikke hva vi skulle gjort da, det er kjipt å overlate en ganske syk hund til andre.

Noen må alltid hjem til boffsen, så spontantur etter jobb er vanskelig. Ta han med i bilen kan være komplisert når det er varmt (da er elbil med plass i bagasjen genialt), ikke alle vil ha hund på besøk, eller venner som er allergiske (eller redde) kan ikke komme på besøk.

jeg er forøvrig den i familien som har mest vondt av hunden når det blir for mye alenetid. De andre ser ikke problemet, men jeg ser problemadferden øker når han er for mye alene. Han er en grei hund altså, men det er mer syting og piping og uro når han ikke får brukt seg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat