Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-20, 10:56   #500
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reise i disse korona-tider?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Hvordan gjør man det da?

Jeg bør vel sikkert ikke bli utålmodig, men reisen vår ble kansellert av Thai Airways 5. juni, og i følge Expedia er den sendt til tilbakebetaling 11. juni. Expedia sier også at det kan ta opp til 12 uker. Det er gått 9 uker nå, så 3 uker til å vente.
Men hva gjør jeg hvis pengene ikke kommer?
Vi har bestilt reise via Expedia, men det er Thai Airways som skal refundere.

Hvis den er sendt til tilbakebetaling, bør du vente litt. Når 12 uker er over, purrer du igjen.

Hvis du skal igangsette credit card charge back, må du først ha prøvet alt du kan å få pengene - og må kunne "bevise dette" med kopier av eposter etc. De ulike bankene og kredittkortselskapene har nok ulike måter de gjør dette på. Jeg tok først kontakt med banken og sendte alle relevante dokumenter (kopi av billettkjøp, kanselleringsmeldingen fra flyselskapet og all kommunikasjon jeg hadde med flyselskapet for å prøve å få igjen pengen) sammen med et lite notat som forklarte alt. Dette ble oversendt til MasterCard Oslo. De hadde et par oppfølgingsspørsmål og da disse var besvart, sendte de saken videre til flyselskapet. Flyselskapet har så 60 dager (tror jeg det var) å besvare/bestride saken. I mitt tilfelle, fikk ikke MasterCard noe svar fra dem, og pengene ble da overført tilbake til kortet mitt. De tar da pengene fra flyselskapet selv på en eller annen måte som jeg ikke kjenner til, men regner med at MasterCard til enhver tid har transaksjoner med et stort flyselskap så de har nok sine metoder. Uansett har man som forbruker krav på å få pengene dersom varen eller tjenesten som man har betalt med kredittkort ikke blir levert så vidt jeg har skjønt. Det funket i alle fall for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat