Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-06, 22:03   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Bare det å få lovfestet rett til vikar om læreren blir syk hadde gjort skolen radikalt mye bedre. Men slike konkrete tiltak koster mer enn politikerne synes det smaker. De synes det smaker mye bedre av billige papirflyttertiltak som å putte inn mer fagstoff i læreplanene.

Det er helt tragisk at kommuner velger å bruke sykemeldinger som en inntjeningspost. Jo flere sykemeldinger - jo mer går regnskapet i pluss. En skikkelig ond sirkel er det også, og en kortsiktig løsning. Det er sykt. Jeg er ikke så glad i å skulle lovregulere alt kommunene gjør - litt fornuft burde de jo ha. Men det er selvsagt morsommere å bygge et nytt parkeringshus til det nye kulturhuset og ellers låne penger til alle slags gode formål uten å tenke på at pengene skal betales tilbake, enn å bruke dem på kjedelige ting som vikarer... (Helt reelt eksempel fra min egen hjemkommune forresten).

Jeg klarer likevel ikke å se motsetningen i å legge til rette for lystbasert læring i barnehagen (hvor man jo også er 3 voksne på 18 barn og dermed faktisk HAR litt ressurser til dette).

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat