Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-09, 11:15   #109
Årolilja
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 5
Årolilja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: God mat uten melk og gluten

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Årolilja: Så spennende at du opplever positive endringer, og at du legger om kostholdet selv om du har ganske diffuse plager - som kan være alvorlige nok uten at man forstår det. Det er ikke alltid lett å se årsaken bak slike symptomer. Jeg forsøker å la meg inspirere også, og boken Kjernesunn Familie er overbevisende for meg og tusenvis av andre, med bl.a mange tips og oppskrifter. Anbefales!

www.kernesundfamilje.dk

Hei! Takk for tipsene, det er akkurat en slik bok jeg trenger. Skal kjøpe med meg den hjem etterpå
Spennede med litt "ny-tenkning" for meg hvertfall.
En annen positiv ting: fettet på kroppen var tidligere veldig hardt og tykt, nå mykner det seg opp og kjennes ut som myk bolledeig. Det er veldig uvant å ha så mykt fett og jeg går å klemmer på det hele tiden.Huden min på kroppen har også blitt mye mykere.

Jeg har snakket med andre som har kuttet gluten og de har oppelvet det samme. Etterhvert minsker fettmengen, men hvor lang tid det tar er veldig individuellt. Celulitter avtar også fordi den forpakningen av fett i underhuden løser seg mer opp. Dette har jeg bare blitt fortalt: men at hvetemel feks påvirker cellulitter. (mel +vann =lim)

Jeg har også fått høre at når mor eller far reagerer på gluten, kan barna få det sterkere.

Årolilja er ikke aktiv   Svar med sitat