Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-18, 18:34   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Kjøtt og utløpsdato

Kaos i kjøleskapet

Engang i blant er jeg såpass i svima når jeg handler at jeg kommer hjem med varer med dårlig dato. Dvs at jeg har sett på dato i butikken, men ment at "det er jo leeeeenge til"

Så nå har jeg 2 vakuumpakkede økologisk kjøttdeig fra Gilde med Siste forbruksdato 28. og 2 vakuumpakkede ytrefilet fra Gilde med Best før dato i går. Kyllingfiletene har eldste stekt opp, og de gikk ut i dag...

Jeg sjekker kjøttdeigen før jeg evt kaster de altså, og lukter den greit lager vi burgere eller kjøttboller. Men er det uproblematisk å fryse de når de er ferdige? Jeg tenker siden vi har pushet holdbarheten? Eller er det sånn "stekt opp så stopper forringelsen"?

Biffene vil jeg tro kanskje holder seg til i morgen? De har i tillegg Best før dato.

Hva hadde dere gjort? Jeg er superstreng på kylling, men litt mer laid back på storfe. Lukter det vondt så kastes det altså.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat