Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-16, 13:58   #40
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare jeg som blir kvalm av dagbladets "Gutten i plastposen"?

Jeg syns dette startet ut som en interessant historie. "Plastposegutten" var tydeligvis en stor mediesak på begynnelsen av 90-tallet, og jeg leste de første par kapitlene med interesse. Og etterhvert med stigende irritasjon, da alt var utbrodert i det uendelige, og alt jeg ble nysgjerrig på måtte leses i et senere kapittel, som jeg måtte vente flere dager på.

Etterhvert har jeg lest med en flau smak i munnen. Det er en tynn og utvannet historie, både det som står om alle bipersonene i Norge og om reisen til Manila. Og det at de oppsøkte gutten i Manila, og etterhvert endte med å fortelle ham hva som var skjedd, på tross av at moren tydelig ikke ønsket å fortelle hele historien, DET er rett og slett usmakelig.

Jeg er spent på hvordan denne saken blir bedømt presseetisk. Moren er jo lett å finne ut hvem er, både ved hjelp av bildene og ved at sønnen navngis. Hvordan kan Dagbladet tillate seg å pare informasjon om et enkeltmenneske med særdeles sensitiv informasjon om mulig fødselspsykose, eller eventuelt enda verre omstendigheter etter fødselen?


Sist redigert av Timar : 14-11-16 kl 15:20.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat