Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-20, 15:43   #24
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere med ryddige hus - deres beste tips

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Faktisk ja. Ofte hører jeg folk (gjerne folk som bor i svære hus) at det er så mye enklere å holde det ryddig når man bor på lite plass (antatt fordi man da sikkert har mindre ting), men etter å ha bodd på hhv. 120 - 30 - 55 - 90 kvm. kan jeg bare si at det er en av de største løgnene som finnes. Det har ikke et snev av sannhet i seg.

Nei, det tror ikke jeg heller. Men jeg tror ikke at det automatisk blir mer ryddig fordi man får mer plass heller. Mange er sånn at de fyller opp huset med ting uansett hvor mye plass de har.

En ting som ikke var bra for oss var for mye lagringsplass som andre ikke ser. Der ser vi en stor forskjell fra da vi hadde en stor uinnredet kjeller til alt mulig rusk og rask. Det er fint med plass til de tingene man vil ha og som man må oppbevare, men det ble veldig fort til at gamle møbler, kapp fra byggeprosjekter, utdaterte elektroniske ting osv... bare ble satt der i stedet for å bli gjort noe med.

Jeg kan anbefale er å ha rutiner for hvordan man skal bli kvitt ting og ikke bare flytte det til andre steder for å gjøre det senere. Når jeg klarer å få lagt panteflasker, hermetikk og glass og det som skal til klesgjennvinning i bilen med en gang, så klarer jeg faktisk å huske det neste gang jeg er innom butikken. Når jeg har hatt store runder med rydding gjør jeg det samme med det som skal til bruktbutikken. Jeg er fæl til å prokrastrinere og kan ikke la meg selv få lov til det, så ting må ut av huset raskest mulig.

Og en annen ting som har hjulpet meg er podcaster eller lydbøker mens jeg rydder. Dersom jeg hører på en podcast som varer en time, så klarer jeg ofte å holde på en time uten å bli lei.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat