Tråd: NAV - Arbeid
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-07, 18:14   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

NAV - Arbeid

Jeg har vært på attføring i over 6 år nå. Ikke slik jeg hadde tenkt det, men sånn ble det (takket være sykdom osv.).

Nå i høst har jeg jobbet en del som lærervikar. Jeg er også student (halvtids).

I dag sjekket jeg med NAV Arbeid om attføringen min. Jeg var litt redd for å miste attføringspengene om jeg jobbet for mye. Heldigvis så var det ikke slik. Det jeg var redd for var at jeg måtte søke om attføring på nytt dersom jeg oversteg ett visst beløp i lønn utenom.

Jeg ble forklart at de trekker meg i attføringspenger når jeg jobber. Dette vet jeg siden jeg har jobbet litt innimellom og rapportert det. Det som jeg ikke visste og som er dumt er at dersom jeg jobber mer enn 60 % så taper jeg penger. Den siste perioden (14 dager) hadde jeg jobbet over 60 %, og dermed har jeg tapt penger på å jobbe. Jeg kan ikke skjønne vitsen med en sånn regel. Det må jo være bra at jeg jobber. Jeg burde iallefall ikke tape på det. Så nå må jeg passe på så jeg ikke jobber for mye. Det har vi ikke råd til. Gleder meg til å komme ut av dette systemet..... og jobbe og tjene penger på ordentlig vis.

Hva syns dere?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat