Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-18, 08:46   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inneklemtdager - skal man forvente fravær på slike dager i arbeidssammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor det egentlig? Det er jo akkurat det HI spør om, er det virkelig slik kulturen er nå? At det ikke er «lov» å forvente at folk er på jobb på inneklemte arbeidsdager når man ikke har gitt beskjed om annet?

Jeg synes at slik min arbeidshverdan er at de fleste er flinke til å bruke systemene til å si om de er borte eller ikke (automatisk svar på mail og fravær i kalenderen). Men noen - spesielt de som jobber i små miljøer og er vant til at man bare gir beskjed i lunchen på mandag om at man blir borte på fredag - gjør ikke det. Det siste synes jeg er irriterende (men forståelig).

Det du beskrive i HI Høst tenker jeg går mye på arbeidskultur og ledelse. Det skal være lov å avspasere/ta fri individuelt, men man bør ha rutiner/systemer som gjør det mulig for feks kollegaer eller ledere uten personalanvar (teamledere, fagledere, prosjektledere) å vite hvor folk er. Spesielt med tanke på at mange bruker samme mobil både privat og på jobb.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat