Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-18, 22:48   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å hykke/ å ta hykkas -et dialektuttrykk

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og ikke helt hvofor det vr så galt å tekste hooke. Ok,ikke sånn skam-hooking, men det er vel hooke likevel...mer bokstavelg?

Jojo, men jeg har innbilt meg at hooke var å ha sex/kline eller noe sånt. Og det er litt snålt å høre når han (Jakob I) sier «hykke» med tydelig y, og det oversettes med hooke, det er jo ikke y-lyd i det.

Aporops «snålt», som jeg skriver over her: Det bruker jeg nå på samme måte som de fleste i Norge, altså som i rart/merkelig. Men min besteforeldregenerasjon (kanskje til og med mine foreldre) brukte «snålt» som et kompliment, som i «stilig», eller kanskje til og med «kult». Slik brukte jeg også ordet da jeg var yngre. «Det var en snål jakke!»

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat