Tråd: Lus
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-14, 10:22   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lus

Personlig? Hvis du ikke får sjekket ungene før gruppa, hadde jeg droppet det. Jeg hadde ikke vært fornøyd forelder over å få vite at barna mine hadde vært på besøk hos noen som hadde lus. Ikke fordi det er farlig, men fordi det kan være relativt slitsomt å bli kvitt moroa igjen.

Forebygging og varsling av tilfeller er to av de absolutt viktigste faktorene for å begrense spredning! Og som apotekansatt og FAU-forelder, kan jeg ikke få understreket dette nok. Foreldre som ikke tar dette på alvor, er alltid kjedens svakeste ledd, og sørger for at lusekampanjer ikke nytter og luseutbrudd holdes ved like. Ikke alle kan bruke de sterkeste produktene på grunn av hudsykdommer/allergi/astma, og for noen er det derfor svært belastende å få smitten i hus.

Husk å gre, gre, gre i vått hår (lusene beveger seg saktere i vått hår). Hvitt håndkle rund halsen (for å lettere se om noe faller ut). Gjennomføre kurene til punkt og prikke. Gjenta sånn som det står på flasken. Kjøp Prevent til senere, så forebygger du!
Lus dør etter 48 timer i møbler, på 60 graders vask og et halvt døgn i fryseren. HVIS det er lus du har, så har du nok fått det fra egne barn, dessverre. Det er lite sannsynlig at du skal ha fått 1 lus fra sengetøy eller liknende på hyttetur.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat