Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-21, 14:29   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Evenes - Vesterålen - Bodø uten bil - hvor kronglete er det?

Vi vurderer tur nordover i ferien.
Jeg har aldri vært i Vesterålen der min mormor opprinnelig kom fra og har alltid drømt om å se hennes hjemsted. Jeg har en kusine i Bodø som jeg og ønsker å besøke og annen slekt i Mosjøen. Jeg tenker at det ideelle hadde vært å fly til Evenes og så reise ut til Vesterålen og tilbringe 4-5 dager der for så å reise videre til Bodø. Derfra og hjem tenker jeg vi kan ta toget sørover med stopp i Mosjøen.

Vi kan selvfølgelig leie bil, men enveis leie er fryktelig dyrt. Jeg ser for meg at vi kommer til å leie bil eller benytte av oss Nabobil når vi er i Vesterålen. I Bodø er jeg usikker på om vi trenger eller kanskje kan benytte oss av kusine sin bil. Spørsmålet er altså om det er helt galematias å tenke at vi kan loffe oss ned fra Evenes via Vesterålen til Bodø ved hjelp av buss og båt? Jeg er vant til å bare kunne gå ut av døra og hoppe på første og beste trikk og skjønner jo at dette vil kreve noe mer planlegging enn jeg er vant til. Men kan det funke? Og risikerer vi kanskje at det blir mins like dyrt som å bare leie bil en vei?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat