Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-19, 15:28   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-middag: Tips til gryte eller annet som kan lages dagen før?

Her ville jeg ha laget tradisjonell viltgryte, rett og slett fordi vi har mye hjortekjøtt i fryseren. Surret kjøtt, løk, sopp og diverse krydder, og hatt oppi buljong/fond. Rømme/fløte ville jeg tilsatt samme dag som det skulle serveres, i forbindelse med oppvarming, for å være sikker på at det ikke surnet. Tradisjonelt tilbehør, som poteter, rosenkål, brokkoli, gulrot, flatbrød og tyttebærsyltetøy.

Hvis ikke hadde jeg glatt servert sodd, bare kjøpt frossen bøtte, og kokt poteter og gulrot mens denne ble varmet opp. Men det er kanskje bare i Trøndelag at det regnes som festmat?

Her er det meldt varmt og fint vær, og siden det er "luksus" på disse kanter så har vi bestemt oss for å grille.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat