Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-18, 23:20   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den "nye" seksualiteten - hvor er den offentlige diskusjonen?

Jeg opplever at det er en pågående debatt, men det er nok preget av at jeg har et par veldig aktive debattanter på Facebook. Debatten er litt sånn "vi som hater Rikshospitalet og synes Ira Haraldsen må brenne" vs. "nå kan det jo hende disse legene som har jobbet lenge på feltet har et poeng og ikke bare vil alle som mener de behøver kjønnsbekreftende behandling vondt, da?"

Selv stusser jeg også over at det later til å være en nesten trendpreget økning av unge som ønsker kjønnsbekreftende behandling. Og så synes jeg det ville være interessant å høre mer om hvilke kriterier man må oppfylle for å kvalifisere, i forhold til dette med å ha fremstått som et gitt kjønn i barndommen etc. - hvor stereotype er kravene etc. Må man være en erkefeminin kvinne for å være en godkjent kvinne og vice versa?

Dessuten mores jeg av at kjønn er en sosial konstruksjon-homoene og transkjønnede av en eller annen grunn har havnet i samme interesseorganisasjon. Det er litt sånn "det var noe med kjønn, var det ikke?"

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat