Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-11, 19:20   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjonstråd: The Summer Without Men/Sommeren uten menn ( Siri Hustvedt)

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Også sliter jeg litt med det tilsynelatende budskapet om at det er best å tilgi og akseptere fordi tosomheten tross alt er bedre enn ensomheten.

Det budskapet satt ikke jeg igjen med. Jeg synes absolutt ikke det var klart for Mia at det uansett ville være best å ta Boris tilbake - snarere var hun ganske tydelig overfor ham at hun ikke var sikker på om hun ville kunne stole på ham igjen, hun innså at en del av henne hadde begynt å venne seg til tanken på å leve uten ham, og hun ga ham beskjed om å prøve å kurtisere henne hvis han skulle ha noe håp om at hun skulle ta ham tilbake.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Det var liten grad av forandring som et resulatet av krisen synes jeg - eller har jeg oversett den? Jeg synes liksom ikke det var noe fres over disse kvinnene.

Jeg fikk inntrykk av at Mia endret seg over sommeren, nettopp gjennom det at hun lærte seg å være bare seg selv, og så ulike jenter og kvinner rundt seg leve og lære og gå gjennom forskjellige historier. Jeg synes det var ganske mye fres i flere av de eldre kvinnene - Abigail spesielt, såklart, med sine subversive kunstverker. Og så fikk jeg følelsen av at Mia lærte ganske mye om seg selv, og at selv om hun skulle ende opp med å ta Boris tilbake, så ville hun kanskje i større grad enn før være klar over at hun er et selvstendig menneske og at hun kan fungere uten ham.

Men i det store og hele synes jeg ikke forholdet/konflikten mellom Mia og Boris var hovedsaken i romanen, den var mer et bakteppe. Så jeg var ikke så opptatt av hva hun burde velge eller hva hun/de endte opp med.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat