Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 20:10   #29
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Kutte ut kjøtt?
Tror det hadde vært vanskelig for mannen og det ene barnet, men selv kunne jeg godt klart meg uten. Prøver å være bevisst på å velge vilt og lam når det er mulig.

Slutte å kjøre bil i det daglige?
Kjører ikke bil. Vi har bil, og den brukes i all hovedsak til sfo-levering fordi det ikke er praktisk mulig å rekke jobb om vi skal levere gående eller med buss, samt til større handling, og kjøring av unger til venner der det ikke går buss (bor ikke midt i byen, for å si det sånn.).Vi har vurdert el-bil, men skal bruke opp den vi har først.

Slutte å kjøre bil til hytta?
Har ikke hytte.

Slutte å fly på kjæresteturer?
Det har skjedd en gang på 20 år.

Slutte å fly i jobbsammenheng?
Det er ikke opp til meg. De få gangene jeg reiser med jobb, vil nok arbeidsgiver ha meg fortest mulig til og fra, for å slippe vikar. Personlig kunne jeg godt tatt tog. Litt knotete med konferanse i Stavanger da, men ...

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?
Det har vi allerede gjort. Vi tar toget, eller kjører bil. Når vi skal nordover på ferie, er vi helt avhengige av å ha bil mens vi er der.

Slutte å kjøpe nye klær?
Jeg har gått ned så mye i vekt at jeg trenger mye nytt, men jeg kjøper en del brukt. Til minstemann arver vi og kjøper brukt i all hovedsak. Det går til et visst punkt, så krever vel han også nye klær.

Slutte å kjøpe nye møbler?
90% av det vi har, er brukt. Vi sjekker alltid bruktmarkedet først.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?
Her også sjekker vi alltid bruktmarkedet først.

Andre ting du er villig til å gjøre?
Jeg er villig til å gjøre ganske mye, så lenge det bærer seg økonomisk for oss, og så lenge det ikke stigmatiserer ungene negativt.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat