Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-18, 10:42   #46
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Folk vil alltid ønske seg til langvekkistand, og folk vil alltid reise dit. Men man får bare sure mennesker og enda større klasseforskjeller om man bare giør flying dyrere, ikke bygger ut alternativer eller hjelper folk med å finne attraktive reisemål som kan nås med bil og tog på en hyggelig, komfortabel og interessant måte. Reisenæringen selv har en lang vei å gå der. Bare et eksempel: Om jeg vil reise med tog til København kan ikke NSB hjelpe meg med info. Det som burde kommet opp når jeg søkte, var turen til Gøteborg, og henvisning til SJ videre. Nå står det bare at de ikke finner destinasjonen. I tillegg burde de samarbeide med tilbydere av hotell og leiebil, slik flyselskapene gjør.

Tidligere var flyreisene mye dyrere. Jeg mener bestemt jeg på starten av 2000 kjøpte flybillett hjem til jul som kostet 3500. Nå kan jeg få samme reise for under 2000 hvis jeg bestiller tidlig nok.

Ja, vi bør ha gode alternativer, det er jeg helt enig i. Men verden reddes ikke ved at vi fortsetter å reise rundt slik mange har blitt vant til de siste 20-30 årene. Vi må reise mindre med fly men vi må også reise mindre!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Helt enig i at det må tas politiske grep, som dagens regjering (og heller ingen av de reelle regjeringsalternativene) er villige til å ta, dessverre.

Jeg må innrømme at jeg er litt lei av å høre at det må tas politiske grep. Ja, det må det - selvsagt. Men det eneste partiet som virkelig fronter miljøet blir jo nærmest sett på som idioter, og enkelte politikere fra det partiet blir hetset herifra og til evigheten. For at det skal tas politiske grep må jo hver enkelt av oss stemme på de partiene som faktisk TAR politiske grep. Det skjer jo ikke.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat