Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-17, 15:31   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger hjelp til å finne konfirmasjonskjole 14-åring

Har ei jente som kun går i kjoler når hun må. Hun finnes ikke interessert i klær, hun blåser stort sett i hva hun går i så lenge det er behagelig. Så myke bukser og hettegenser er fast innslag. Og det høres ut som barnemishandling så fort en prøve å ta henne med inn i noen butikker for å se på klær, så det har jeg gitt opp. Hun er sped og litt spinkel og ikke veldig utfyllende noen steder ennå, så en kjole må jo også sitte pent og hun må føle seg vel i den. Hun vil ikke ha bunad, for det kunne vært et alternativ, men da måtte hun bestemt seg i fjor, noe som var helt uaktuelt, og hun vil fortsatt ikke ha bunad. Men vi må ha en ordentlig penkjole som funker for hovedpersonen.

Så jeg trenger tips og hjelp til hva som kan passe. Hadde sett for meg litt pen kjole, og hun liker ikke bare skuldre. Jeg hadde sett for meg litt lenger kjole, for det blir litt mer "fest" synes jeg, men det er vel innenfor å ha konfirmasjonskjole over kneet også? Må rett og slett få hjem noen tips på kjoler jeg kan bestille/kjøpe med hjem for å prøve i ro og fred hjemme. Har prøvd å kikke litt forskjellige steder nå og havnet på et par eksempler på Ellos, men synes de er hakket for korte, og skulle kanskje hatt litt samme fasong på kjoler eller forslag til fasonger som kan passe og link til kjoler som kan være aktuelle.

Jeg ser for meg litt sid kjole, men hun er 165cm høy, så den kan jo ikke være helt fotsid heller. Høye hæler utgår nok glatt på skoene for å si det sånn.

Link til et par fasonger, men litt dystre farger til konfirmasjon? En bør kanskje ha litt lysere farger? Også ville jeg hatt den litt lenger på lengden. Det kan ikke være for mye utrigning, og den kan ikke være for åletrang.

Hadde håpet at kanskje Floyd kunne ha noe som passet, men der er det for mye bare skuldre eller for mye blonder øverst sånn at den egentlig er utringet selv om det bare er blonder på toppen. Men med innerkjole under liksom. Her er i alle fall et par kjolefasonger jeg kan se for meg at kanskje kan passer kroppsfasongen hennes, og trenger alle tips jeg kan få om konkrete kjoler. Hun vil nok helst ha litt lenger arm enn det er på de to øverste også. Kort arm eller 3/4 arm.





Denne blir for stor v-utringning på, men typen kjole kanskje ellers kan gå ann?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat