Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-18, 14:59   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg kan ikke si at jeg syns argumentet om at staten ikke må blande seg inn i hvordan familiene fordeler permisjonen har veldig godt hold. Permisjonen får vi jo av nettopp av staten. Vi får verdens beste gavepakke fra det offentlige med rett til 80 % i 59 uker (i fjor da jeg var i permisjon, mulig regnestykket ser annerledes ut i år), så det skulle bare mangle at denne pakken kommer med visse vilkår og at den brukes politisk til å styre likestillingsutviklingen. Utover dette står selvfølgelig familiene fritt til å fordele oppgaver og fritid som de vil, men at det er vilkår knytta til NAV-betalt permisjon skulle bare mangle.

Men det er jo ikke til å stikke under en stol at mange har helseproblemer i barseltida, så forslaget om å holde 6 uker utenom er bra!

Klart de kan sette vilkår, det er jo masse vilkår til permisjonen allerede.

Jeg er bare uenig i at det er gode vilkår, de som settes nå. Jeg mener de går mot hensyn til mors helse, familienes individuelle behov og variasjoner og på sikt, likestilling.


Jeg tror tredeling er tipptopp for folk med standard 8-16-arbeid, god helse, enkel baby, kort reisevei og kontorarbeid med fleksibilitet for for eksempel pumping eller at far triller baby innom for amming. Jeg syns den gruppen er for smal til at de skal definere permisjon for alle de andre også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat