Tråd: Veldedighet?
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-24, 09:37   #56
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.802
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Veldedighet?

Det er sant, jeg gir mikrolån gjennom Kiva, men det er penger man i teorien kan få ut igjen dersom lånene blir betalt tilbake, og det gjør de (mine..) stort sett. Men det er fint å kunne bidra på den måten også, selv om jeg noen ganger tenker på hvordan det går med dem som ikke får mikrofinansiering gjennom Kiva fordi de ikke får nok klikk/ penger.

så må det sies at å gi store beløp i året jo forutsetter at man har et overskudd å gi dem av. Så mange som gir "mye" (undertegnede inkl.) gir en liten del av sitt overskudd (og kunne gitt mye mer) mens en som har lite og knapt får det til å gå rundt ikke kan gi det og kanskje ikke burde det heller. Når det er sagt opplever jeg mange ganger at de som jeg trodde hadde minst ofte er mer rause enn de som jeg tror har mye. F.eks. når vi går med bøsse på tv-aksjonen. Så er det mange måter å gi på, man kan også gi av sin tid som kan være vel så verdifullt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat