Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-18, 16:07   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det trygt å sende barn alene med taxi i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk. Det var egentlig det jeg lurte på. Jeg har da vitterligen sett innlegg her inne av typen "Hjelp, ungen på 12 år må ta buss alene "? Og så har jeg visst aldri tenkt over hvor gamle de yngste ungene som kjører bane alene egentlig er.

Men jeg er veldig enig i at det avhenger av ungene og hvordan kollektivmidlene korresponderer og holdeplassene er plassert i forhold til hvor man faktisk skal.

Vi som familie tar mye kollektivtransport på kryss og tvers av byen, så de er vant til å frakte seg selv rundt på den måten. Jeg tror at de begge var 9 den første sommeren de gikk på sommerskole og kom seg til og fra uten å bli fulgt. (Hvilket for snuppa betydde at hun var 9,5 år og at knerten straks skulle fylle 10.) Enkeltturer hadde de tatt før den tid også.

De startet vel med å bli plassert på Nesoddbåten. Levert av oss på Aker brygge og hentet i den andre enden av Bestefar. Fordelen med Nesoddbåten er at det ikke er så lett å gå av på feil sted.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat