Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-18, 17:53   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndbrygget kaffe

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Avansering av metoden går vel knapt, men du kan selvsagt velge å være supernøye på hvor raskt du heller vannet, temperatur og slikt.

Jeg syns håndbrygg ofte er mer leskende og passer godt om sommeren i stedet for espressobasert kaffe. Espressoen liker jeg at er myk og rundt og kjøper dermed ofte kaffe fra Søramerika. Håndbrygg kan godt være mer fruktig, og da passer etiopiske og andre afrikanske kaffetyper godt.

Jeg vet ikke hvor du bor, og hvilke brennerier du har tilgang på kaffe fra?

Det var egentlig litt slike tips jeg tenkte på
Jeg veier kaffe og vann, de jeg har brukt til nå er fra Brasil. Smaker nydelig. Men vekten av kaffen stemmer ikke helt med hva det står på måleskjeen. Har derfor valgt å veie hver gang... Merker at nyansene kommer mye bedre frem når kaffen er håndbrygget. Kjøper fra Sørlandske Kaffebrenneri. Er de afrikanske kraftige på smak eller er det ulike variasjoner der som andre steder?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat