Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-17, 13:58   #38
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juridisk abort

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Uten at jeg vet det sikkert, så vil jeg jeg tro at det å fraskrive seg et barn juridisk (for eksempel ved bortadopsjon), kan handle om en hel der mer enn økonomi. For meg ligger det hvert fall betydelig mer i det å ha ansvar for barn enn hva de koster i kroner og øre.

Men juridisk abort handler om det økonomiske. Å fraskrive seg alt ansvar for en unge man ikke vil ha, det kan og gjør menn allerede i dag. Det menn vil fraskrive seg ved en juridisk abort, er det økonomiske.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Når jeg mener at dette ikke er en diskusjon, så er det fordi at det ikke var så veldig mange innlegg som sa noe om at løsningen i dag ikke er ideell, men den er det beste vi får til med korta som er delt ut. En diskusjon fordrer jo litt at man kan se ting fra flere sider.

I en diskusjon er det ofte noe man ønsker å "løse". Hva slags problem er det en juridisk abort søker å løse? Jo, det økonomiske rundt det å få en unge man ikke ønsker seg. En juridisk abort løser for eksempel ikke problemer rundt det at enkelte kvinner hindrer menn i å ha kontakt med ungen. En juridisk abort løser ikke problemer rundt fraværende fedre. Det er en økonomisk løsning som kun er til gode for far og eventuelt fars livsarvinger.

Jeg tror de fleste ser at det er problematisk om en mann lures til å måtte betale barnebidrag. Men ettersom man ikke ser noen andre gode alternativer (allerede i innlegg nummer 2 skriver zinatara en god del om hva som er alternativene), så framstår juridisk abort som sutring fra menn som ikke har forstått at har du sex med en kvinne, så kan du bli far.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat