Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-20, 11:09   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjon eller reell grunn til bekymring?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har egentlig tenkt på å lage en tråd om Q-Anon også. Apropo konspirasjonsteorier og reell grunn til bekymring. I tillegg til at situasjonen selvsagt er fryktelig skummel for USA så tenker jeg også på hvor mye av dette som importeres til Norge og Europa og i hvor stor grad det påvirker oss. En ting er at det finnes ekstreme enkeltpersoner, men i hvor stor grad blir hele debattklimaet og det politiske nivået påvirket, på sikt?

Jeg tror det påvirker veldig. Bare se på hvordan FrP henter inspirasjon fra Trump og alt-right i USA i måten de argumenterer på. De lyver også, og bryr seg ikke om at de blir tatt, fordi de greier å så et bittelite korn av tvil, samt at ved å destabilisere hele debattklimaet får de vridd det over på sin banehalvdel. Og det blir mer og mer akseptert. Ang. QAnon så har jo Kari Jaquesson begynt å spre det, og selv om de fleste syns hun er sprø, så slenger fler og fler seg med. Steigan og Resett i fin harmoni.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat