Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-20, 11:49   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konspirasjon eller reell grunn til bekymring?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Sjekker ja. Det er SÅ steinalder! Vi betalte regninger med sjekk. Sendt i posten. Nettbank var bortimot ikke-eksisterende.

USA er et rart, rart land. Jeg husker jeg også ble helt satt ut av kulturforskjellene da jeg flyttet dit. Det var på mange måter en helt annen planet.

Ja, det er helt utrolig. De hadde drive-in banker da jeg bodde der, men vi betalte altså med sjekk. Jeg studerte der, startet i -94. Måtte betale skolepengene med sjekk (det hadde jeg ikke fått helt i starten) eller ta ut i kontanter i minibank fra min norske bank med visakort. Husker fortsatt hvor rart det var å gå og ta ut 3500 dollar i sedler for å betale for første semester. Etter det ble det betalt med sjekk.

Immigrasjonskontoret var håpløst. Man møtte opp, stod utenfor i 40 graders varme, køen tok mange timer og man fikk kun sjanse til å spørre et spørsmål. De ansatte var frekke og spydige.

Takk og pris for at jeg hadde vett nok til å flytte hjem.

Er ikke sikker på om jeg har noe ønske om å besøke landet igjen heller; ikke slik ting er nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat