Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-14, 10:23   #6
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyktningestrømmen over Middelhavet

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har trukket vinnerloddet som ble født i Norge.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg tenker at det er viktig å ha dette i bakhodet, alltid. Vi har trukket vinnerloddet, vi som er født i Norge, det er ikke noe vi har gjort oss fortjent til. Dette må jeg alltid påpeke når vi får høre at Ullungen er så heldig som ble adoptert til Norge. Vi har jo hatt akkurat like mye flaks, vi som er født her.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg gir fast til flere organisasjoner hver måned. Felles for dem alle er at de hjelper folk der de er. Vi kan ikke flytte alle hit, så å prøve å gi dem hjelp og bedre mulighetene deres der de bor synes jeg er et poeng.

Jeg er forsåvidt enig i dette. Samtidig fortsetter strømmen av flyktninger som har det så ille at de er villige til å bruke enormt mye penger og risikere sitt eget og sine barns liv for å komme til Europa.

Om jeg gir mye penger hver måned fortsetter mennesker å drukne i Middelhavet. Og jeg bruket mange ganger mer på høstferien på Rhodos enn det jeg gir i løpet av ett år til ulike organisasjoner. Prøver vi egentlig å hjelpe, eller betaler vi "avlat" for å dempe egen dårlig samvittighet?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat