Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-18, 17:31   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet "å lese"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er på ingen måte ment som dissing. Jeg er oppriktig interessert i begrepsbruken, ikke en vektlegging av den.

Takk for info. Det er nettopp en slik bruk jeg lurte på om fantes, fordi jeg ser en endring i begrepsbruken fra hva jeg er vant til å oppfatte det som.

Nei, selvfølgelig ikke. Da ønsker man jo et svar på om man har opplevd boken, ikke metode. Og jeg vil på det sterkeste presisere at det er du som legger inn en negativ tolkning her, med "bare". Ikke jeg.

Vi sjekket opp dette da mine ville være med i Sommerles og ble veldig glade da lydbok var likestilt annen lesing. Mine dyslektikere vil aldri lese bøker for leseropplevelsene sin del. De har som mål å lese såpass at de kan meste livet.
Med lydbøker kan de ta del i den fantastiske verden skjønnlitteratur er.
Men vi møter en del rynkede neser, derfor går jeg lett i forsvar. Det finnes jammen mange nok som mener lydbøker er annenrangs lesing.
Lydbøker gir også økt ordforråd og det igjen gir bedre leseforståelse så at det ikke styrker bokstavlesing er heller ikke riktig. Å bli lest for er veldig utviklende.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat