Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-16, 13:01   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jegerprøven - har du tatt den?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det må nesten bli opp til hver enkelt om man vil betale eller ikke. Men spørsmålene er høyst relevante, og jeg synes vel personlig at betalingssiden er den beste siden og det er absolutt ikke bortkastet tid.

Nå har jeg vært med på 2 jegerprøvekurs som assisterende instruktør, og kommer vel til å ta instruktørkurset om ett par år, og vi anbefaler alle på kurset å ta så mange eksamener de kan finne på nett. Ja, spørsmålene er like, og samme spørsmål kommer om igjen og om igjen, men det er veldig god læring.

Jeg anbefaler også de nettbaserte samlingene på lover og regler og artsbestemmelser. Erfaringsmessig er det artsbestemmelse som har flest spørsmål på eksamen, og som de aller fleste stryker på.

Ønsker sønnen din lykke til. Både med eksamen og med en flott hobby.

Betalingen er et ikke-problem, altså - det er eksamensnærheten i spørsmålene jeg er opptatt av. Og også om den prøveeksamenen på nettstedet der eksamen skal tas inneholder hele bredden av spørsmålene om den tas mange nok ganger. Jeg la merke til at den ene prøven vi har prøvd på jegerprover.no inneholder spørsmål om våpenbruk illistrert med tegninger (skyteretning, bl.a) og det er en spørsmålsform vi ikke har sett noe til på prøveekesamenen?

Jeg lærer jo masse av dette jeg også! Det eneste som forvirrer meg er jegerspråket (hunder som turer og loser og den slags. )

Takk for svar, Kula!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat