Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-18, 08:54   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For øvrig tror jeg at jeg lever langt mindre i en akademikerboble enn de fleste andre her inne, ref en tidligere kassadametråd, og vet selvsagt at det kan dukke opp behov for å kjøre jobb-bil i mange yrker, mange steder i Norge, men det går jo an å lære seg om behovet melder seg, tenker jeg. Jeg tror veldig mange "flåtebiler" går over til el ganske fort, og tror mange undervurderer hvor fort den endringen går.


Selvsagt kan man lære seg det, men det er lurt å ikke la lappen begrense seg til automatgir slik en del gjør. Det er en grei løsning for dem som sliter med kjøring, men ikke for så mange andre.

Hvor kjapt endringen går er vanskelig å spå og "fort" er relativt. Det skal en del til før flåtene i kommuner med litt areal endres til el. Hjemmetjeneste i store kommuner, park og anlegg, håndverksbedrifter osv har ikke sjans med elbil slik det er i dag. Jeg tror det tar ganske mange år før rørleggerne, elektrikerne, snekkere, landbruksmekanikere, bilbergere, distriktstaxier og sånne får helelektrisk flåte her i distriktet.
I min jobb funker heller ikke elbil, kanskje med unntak av Tesla (som dog er for dyr). Vi må kunne kjøre 20-30 mil en vei på kort varsel i områder hvor hurtigladere ikke finnes på hver knaus.

Jeg tror det er et stykke frem selv om utviklingen går kjapt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat