Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-18, 12:53   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kortreist ferieinspo!

Jeg kan bidra selv med Gøteborg! Tog fra Oslo tar ca 3.5 timer, og det er en veldig behagelig tur.

Vi har vært der minst en gang i året siden Hiawata var to år, tror jeg, men nå sist utforsket vi litt mer enn Liseberg og Haga.

Botaniska Trädgården: Jeg er så glad i botaniske hager og prøver å besøke hver eneste en i de byene jeg er i. Den ligger litt kronglete til, men det går trikk ut dit, og den ligger i "villere" terreng enn den i Oslo. PÅ andre siden av veien ligger det også et stort turområde; Slottskogen.

Göteborgs Stadsmuseum: Kult bymuseum midt i sentrum både med byhistorie og mer moderne historie, blant annet musikk. Veldig fin museumsbutikk. Bygget i seg selv er nesten verdt et besøk i seg selv, det er det gamle bygget til Ostindiska Kompaniet, og et helt kvartal stort.

Göteborgs Konstmuseum: Ligger på toppen av Avenyen, og består av både Konsthallen, Kunstmuseet og et eget fotomuseum. Hyggelig restaurant og kjempefin museumsbutikk. Det som også er kult er at for 40 kroner (en billett) kan du gå på alle museene i byen resten av året.

Og ikke minst: Restaurang Natur: Så hyggelig, og god mat! Absolutt den beste matopplevelsen jeg hadde i Gøteborg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat