Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-19, 11:25   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mens jeg tror ikke at folk hopper av før de er tomme for penger. Det er for øvrig min erfaring.

Det er jo fullstendig ulogisk å hoppe av fordi det virker som andre har mer penger enn meg?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er veldig dårlig på "psykologisk spill" og for meg virker det også totalt ulogisk at folk hopper av fordi de tror vi har mer penger enn dem. Hvis man vil ha en leilighet, henger man vel med til man ikke kan mer?

Men mange kan ha en reservepott og de kan være dårlige til å gi seg dersom man kommer i en sånn "10 000 av gangen" runde. Litt sånn, ja, da gir vi litt mer da. Dessuten risikerer man at flere blir med lenger på den måten. Målet er jo å riste av flest mulig fortest mulig. Og når du begynner å by lite, viser du at du nærmer deg din grense så da tror ikke folk det er så lenge igjen.

Altså, man gjør som man vil. Selvsagt. Men jeg ville foreslått å tenke over dette.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat